Faaliyetlerin Sezonsallığı

Türkiye’de kırtasiye sektörünün dinamikleri, okul tüketiminin ağırlıklı etkisi ve satış döngüsü dolayısıyla belli dönemlerde yoğunlaşacak şekilde yapılanmıştır. Genel olarak kırtasiye sektöründe yılın ilk çeyreğinde müşterilerin siparişleri alınırken, ikinci çeyrekte üretim ve sevkiyatlar gerçekleştirilmekte; ürünler, üçüncü çeyrek itibariyle okulların açılmasıyla yoğunlaşan tüketici çekişine hazır olacak şekilde perakende satış noktalarında hazır bulunmaktadır. 

Adel Kalemcilik de genel sektör yapısı gereğince yılın başında belirli ürünlere yönelik satış kampanyası ile, sonrasında ise yılın ilk çeyreğinde ürettiği ve ithal ettiği markaların satışına yönelik düzenlediği “bayi fuarları” ile perakendeci siparişlerini almaktadır. Söz konusu satış kampanyası ve bayi fuarlarında müşterilerin sipariş tutarları karşılığı çek alınmakta olup, alınan siparişlerin sevkiyatının %90’ı  üçüncü çeyrek sonuna kadar yapılmaktadır. 

Şirket’in net borç ve net işletme sermayesi ihtiyacı üçüncü çeyrek sonunda en yüksek seviyesine ulaşmaktadır. Yıl sonunda ise net borçluluk ve net işletme sermayesi ihtiyacı normal seviyeye gelmektedir

Adel'den haberler almak ister misiniz?